Приручник за побољшање перформанси у Арми [НП IV]

Линкови ка битним информацијама, туторијалима и активним анкетама у заједници.
Закључано
Корисников грб
Френки

Ветеран
Поруке: 39
Придружен: Нед Окт 15, 2017 11:10 pm
Место: Врање, Србија

Приручник за побољшање перформанси у Арми [НП IV]

Порука од Френки » Чет Јан 11, 2018 12:39 pm


ПРИРУЧНИК за ПОБОЉШАЊЕ ПЕРФОРМАНСИ у АРМИ


Подешавања у лаунчеру






1) Platform - обавезно подесите 64-битну, јер је Арма званично прешла на њу и за стару 32-битну више нема подршке, тако да се могу појавити проблеми. 64-битна наравно брже ради и даје бољи фпс.

2) Show Static Background In Menu - статична позадина треба да се штиклира јер игра много брже учитава мени кад има статичну позадину, него кад рендерује мапу и ону пуцњаву у позадини. Ово нема везе са фпс-ом на мисији, али ће вам игра брже радити у менију и учитавати брже.

3) Skip Logos At Startup - лого на старту ради по истом принципу као статична позадина, значи штиклирати за брже учитавање.






1) CPU Count - одређује колико језгара ће игра покушати да користи за процесе. Уколико је аутоматски детектован исправан број, нема потребе да штиклирате, али ако знате да имате више језгара него што је лаунчер детектовао, штиклирајте и ручно преправите.

2) Hyper Threading - за нијансу убрзава рад језгара, што може да значи доста у Арми, јер њен стари енџин не може максимално да користи сва језгра.
3) Large Page Support - побољшава искористивост меморије за потребе Арме, нарочито корисно на 64-битним оперативним системима.

4) System Memory Limit (64-bit) - је ограничење RAM меморије коју Арма сме користити. Уколико вам је Арма до сада била нестабилна, имала велике и насумичне фрејм дропове или знала да замрзне или крешује, испробајте ову опцију - у супротном оставите како сте је затекли.

5) Video Memory Limit - је ограничење видео меморије, којом располаже графичка картица. За разлику од System Memory Limit-a, ова опција нема максималну вредност, због чега, чак и ако ви знате да имате више меморије што показује, будите опрезни да не пређете 2GB, на то чак упозоравају и упутства лаунчера! Дакле, најбоље оставити одштиклирано и не дирати...

САМ ARMA III LAUNCHER ТРОШИ ДОСТА МЕМОРИЈЕ, ТАКО ДА МОЖЕТЕ ПОБОЉШАТИ ПЕРФОРМАНС И ТАКО ШТО ГА УГАСИТЕ НАКОН УКЉУЧИВАЊА ИГРИЦЕ!



Стим




Да бисте лакше пратили фпс у току игре, најбоља алатка је стимов интегрисани фпс бројач, који можете укључити на следећи начин:






1)Settings, опције које можете отворити у Стим прозору или у стимовом “ин-гејм” интерфејсу (Shift + Tab)
In Game прозор.

2)In Game FPS Counter, бирате у ком углу екрана ће стојати бројач.

3)High Contrast Color, боји бројач у црну позадину са светло зеленим бројем, за лакшу видљивост. Наравно, ако вам се ово не свиђа, можете оставити нештиклирано, али ће онда бројач бити сиве боје.



Видео опције у самој игри







Видео опције ће највише утицати на фпс, тако да добро обратите пажњу на подешавања која овде обрадимо. Почињемо са језичком GENERAL:


1) FPS - бројач вам омогућава да пратите како ваше промене подешавања утичу на фпс. Имајте у виду да ће бројач много већи фпс давати у менију него што ће бити у мисији, јер сте претходно у лаунчеру укључили статичну позадину. Управо због тога неке опције неће показивати никакве промене, као нпр. 4. опција (Objects), јер њен утицај на фпс зависи од броја објеката у околини играча, што једноставно не ради док сте у менију. Другим речима, најбоље ћете видети промене ако тестирате док сте на серверу или у едитору.

2) Sampling - увек држите на 100%!

3) Texture - директно зависе од снаге вашег целокупног хардвера, поготово графичке картице. Уколико имате добру графичку, јача подешавања ће вам побољшати ФПС јер ће у том случају оптерећење прихватити графичка уместо процесора који је најбитнији код саме игре. У сваком случају, тестирајте сами или оставите како вам је већ било.

4) Objects - опција је убица фпс-а, обавезно држите на Low подешавању!

5) Terrain - је најбоље држати на Standard подешавању, јер Low уклања траву са мапе, што даје занемарљиво побољшање фпс-у, али игра је без ње веома ружна.

6) Shadow - је врло пипава опција, коју је најбоље држати или на Disabled или на Ultra, што ћете приметити и сами ако тестирате. Највише зависи од ваше графичке и од меморије, али на већини кофигурација (чак и на оним осредњим и слабијим) је најбоље решење Ultra.

7) Particles - опција одређује квалитет експлозија и других специјалних ефеката и доста зависи од снаге ваше графичке, али с обзиром да многи од вас користе опционални BlastCore мод, свакоме ће бити другачије перформансе и вероватно визуелно неће бити велике разлике међу подешавањима, тако да је најбоље држати на Low или Standard.

8) Cloud - бескорисна опција која убија фпс, држати на Low.

9) PIP (Picture-In-Picture) - је опција која енормно убија фпс, јер рендерује додатне слике унутар саме игре нпр. одраз у ретровизору, што практично значи да ваша конфигурација мора процесирати две слике одједном. Обавезно искључите (Disabled) ако не користите ретровизоре на возилима и летелицама, у супротном држите на што мањим подешавањима!

10) OVERALL, OBJECT, SHADOW - су опције које одређују даљину учитавања мапе и објеката, што је главни убица фпс-а у Арми, али ове опције се могу мењати на нашим мисијама преко View Distance Settings опције, тако да је небитно шта ћете подесити у видео опцијама, али је најбоље да подесите на вашу стандардну пешадијску даљину, да бисте лакше пратили утицај осталих опција на фпс, јер је то даљина на којој углавном играте.

11) HDR - опција која знатно побољшава осветљење, али цена за фпс зависи од конфигурације, најбоље држите на Standard подешавању

12) Dynamic Lights - је још једна опција која зависи од окружења на мисији, конкретно извора светла и која је нарочито битна за ноћне операције, на којима узима највише фпс-а. Пожељно је да се држи макар на Standard подешавању.

13) Water Reflections - бескорисна козметичка опција која убија фпс, обавезно тотално искључити (Disabled).


DISPLAY језичак се више тиче вашег монитора и дисплеја, али је у њему сакривена врло гадна опција - VSYNC, која служи за фиксирање фпс-а, што је згодно за снимање клипова у игрицама, али је у Арми проблем што већина људи генерално има лош фпс, а VSYNC га још фиксира на малој вредности.

Значи, VSYNC обавезно држати искљученим (Disabled), чак и ако снимате!


АА & ПП језичак се бави напредним опцијама, које су огромном већином убице фпс-а, до те мере да само неколико њих могу учинити Арму неигривом, без обзира на подешавања у језичку GENERAL! Дакле, добро обратите пажњу на следеће опције:

1) BLOOM, RADIAL BLUR и ROTATION BLUR су чисте козметичке опције које не утичу на фпс, значи подешавајте по сопственом нахођењу или ископирајте са слике. DEPTH OF FIELD и SHARPEN FILTER су такође козметичке опције, које не утичу на фпс, али веома утичу на саму слику коју видите, тако да је то најбоље да тестирате сами и подесите како вашем оку одговара.

2) АО (Ambient Occlusion) и Caustics побољшавају ефекат светла на амбијент и одбијање светла од објеката, што изазива пад фпс-а. Обавезно држати искљученим (Disabled)!

3) BRIGHTNESS, CONTRAST, SATURATION су опције за подешавање слике и немају везе са фпс-ом.

4) FSAA (Full Screen Anti-Aliasing) и ATOC (који је додатна опција за FSAA) смекшавају ивице свих објеката у игри, што има огроман негативан ефекат на фпс и ова опција (као и Aniso. Filtering) су највеће убице фпс-а. Обавезно држати искљученим (Disabled)!

5) PPAA (Post Process Anti-Aliasing) смекшава специјалне ефекте као што су експлозије, али због тога што експлозија врло ретко има много у исто време на екрану, ову опцију слободно могу користити они који имају солидну графичку картицу. Утицаће на фпс, али не превише. Дакле, или скроз искључите (Disabled) или држите на Ultra, све остале превише једу фпс!

6) Anisotropic Filtering побољшава текстуре на целој мапи, што има огроман негативан утицај на фпс. Обавезно држати искљученим (Disabled)!
Закључано